יחימוביץ לדרעי: "איך ככה ויתרת על הכוח שלך, לא נולדת אתמול"

    דוד לזר No Comments on יחימוביץ לדרעי: "איך ככה ויתרת על הכוח שלך, לא נולדת אתמול"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הכלכלה אריה דרעי הודיע הערב (חמישי) בישיבת הקבינט כי הוא מעביר את סמכותו לאשר את מתווה הגז מול חברות הגז לידי חברי הממשלה, הקבינט אישר זאת והחליט כי יש חשיבות מכרעת לקידום מהיר של פיתוח והרחבת שדות הגז הטבעי שהתגלו מול חופי ישראל משיקולי ביטחון המדינה ויחסי החוץ של מדינת ישראל.

    ח"כ שלי יחימוביץ – מי שעומדת בראש המתנגדים למתווה שהוצג היום בקבינט הגיבה להחלטתו של דרעי ואמרה לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' כי "בלי לפגוע בכבודו של דרעי מה שהוא עשה זה רק לדחות את ההחלטה בכמה ימים, דרעי בעצם ויתר על כוחו ועל סמכויותיו והוא אמר שהוא לא מעוניין להחליט בגלל שזה גדול עליו ולכן הוא לא הסכים לחתום על סעיף 52, שמאשר את המונופול מסיבות ביטחונית לכאורה".

    יחימוביץ חידדה את דבריה ואמרה כי "הייתי מצפה מדרעי שבמקום להעביר את זה לממשלה ולוותר על כוחו – שיגיד שזה נשאר תחת סמכותו ושהוא מעוניין לקבוע מתווה חדש ואחר", לדבריה, "מעולם לא ראיתי כאלה שוויתרו על כזה כוח וסמכות".

    כמו"כ התייחסה יחימוביץ לעצם המתווה שמתגבש ואמרה כי "על פי המתווה העלות של יחידת גז היא 5.8 דולר בעוד שלטייקוני הגז העלות היא רק חצי דולר. איזה מתח רווחים יש כאן, העיקר שתשובה יהיה עשיר עוד ועוד על חשבוננו".

    "הרי המטרה של הגז להוריד את יוקר המקרה ושנשלם חשמל באופן הנמוך וזה לא יקרה כי המחיר של הגז כל כך גבוה באישור הממשלה ובסמכותה", תקפה יחימוביץ, "מדובר בסוג של הונאה שכאילו הענין כל כך דחוף כעת, הרי ל'תמר' יש גז ל15 שנים, זה ממש לא דחוף וחירום".

    "אני לא מבקשת שדרעי יפרק את הקואליציה אבל בהחלט שלא יוותר על הכוח שלו, הוא לא נולו אתמול, זכית לאמון הציבור וניהלת מו"מ – תשתמש בכוח שלך", אמרה יחימוביץ על דרעי.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות